Escenaris de la poesia contemporània

3 maig, 2018

Escenaris de la poesia contemporània és una jornada acadèmica al voltant de la poesia organitzada per els Estudis d’Arts i Humanitats de la Universitat Oberta de Catalunya i la Sala Beckett en el marc del festival Alcools 2018.

L’activitat vol generar un espai de reflexió en què intervindran poetes, editors i acadèmics per valorar l’actualitat poètica en el sistema literari català. Aquesta constarà de dues taules rodones en les quals es parlarà —en la primera— del paper de les antologies en l’estructuració i la visibilització del gènere poètic, i —en la segona— del paper de les editorials independents en el desenvolupament de la poesia catalana d’avui.

La jornada ha estat propiciada per la publicació de Mig segle de poesia catalana. Del Maig del 68 al 2018  (2018, Edicions Proa), a càrrec de Vicenç Altaió i Josep Maria Sala-Valldaura, que dona continuïtat a la celebrada antologia de 1980 Les darreres tendències de la poesia catalana (1968-1979).

17:00-18:00h
Les antologies en la poesia catalana
Ponents: Vicenç Altaió, Josep M. Valldaura, Jordi Julià i Jaume C. Pons Alorda
Moderador: Roger Canadell (UOC)

18:30-19:30h
La poesia i les editorials independents
Ponents: Antoni Clapés (Cafè Central – Jardins de Samarcanda), Ester Andorrà (LaBreu Edicions), Anna Gual i Pau Sanchis (Edicions del Buc)
Moderadora: Teresa Iribarren (UOC)

L’entrada és gratuïta per als estudiants de la UOC.

Jornada coorganitzada pel grup de recerca Literatura Catalana, Món Editorial i Societat, LiCMES (UOC).

(Visited 8 times, 1 visits today)
Profesora agregada de los Estudios de Artes y Humanidades de la UOC